Verjaardagskaartje van de baas steunt goed doel

Cards to care lanceert nieuw product

Tiemen Schra

Directeur Tiemen Schra

Medewerkers van Baas BV krijgen op hun verjaardag thuis een kaartje. Het sturen van een verjaardagskaart is een eenvoudige en sympathieke manier om waardering te uiten, zegt directeur Tiemen Schra. Via Cards to care steunt Baas per verstuurde kaart automatisch een goed doel, in dit geval de Roparun. Het bedrijf herkent zich goed in de slogan ’Dubbel goed doen met een kaartje’ van Cards to care.

“Een kaartje in je brievenbus vind ik nog altijd leuker en persoonlijker dan een felicitatiekreet via bijvoorbeeld Facebook” (medewerker Baas BV)

Waardering voor 600 harde werkers van Baas BV

logo Baas BVBaas BV in Capelle aan den IJssel is leverancier van technische infrastructuur en doet klussen in het hele land. ’’Een groot deel van onze zeshonderd medewerkers doet vaak zwaar werk in weer en wind’’, aldus Schra. ’’Wij hebben respect voor wat ze doen, en dat tonen wij onder meer door het sturen van een verjaardagskaart. Het gaat om harde werkers die gevoelig zijn voor oprechte waardering.’’ Uit een onderzoek blijkt volgens Schra dat de medewerkers van Baas BV bovengemiddeld betrokken en tevreden zijn. ’’Wij vinden het belangrijk dat onze mensen zich goed in hun vel voelen. Dan hebben ze ook meer oog voor het op de juiste manier benaderen van de klant, veilig werken en het beperken van de overlast. Als aannemer zijn we een servicebedrijf. Baas kan zich onderscheiden met de manier waarop we ons werk doen. Door onze medewerkers aandacht te geven, zijn ze meer gemotiveerd.’’

“Blijven doen, leuker dan e-mail. Goede doelen steunen is altijd prima, vooral voor de ziekte met de grote K” (medewerker Baas BV)

Maandelijks vijf minuten werk

Baas BV kon via de website van Cards to care een eigen ontwerp uploaden met een collage van gezichten van collega’s. Voor dit soort handelingen heeft Baas zijn eigen beheeromgeving op de site. Directiesecretaresse Mandy Hartwig is maandelijks maar vijf minuten bezig met het versturen van de kaarten. Ze hoeft niet meer handmatig alle namen en adressen in te voeren, zoals bij een kaartenbedrijf waarmee Baas eerder werkte. ’’Het maandelijks uploaden van het bestand bij Cards to care werkt foutloos. Wij zijn ook zeer tevreden over de kwaliteit van de kaarten. En ze komen altijd aan.’’ Collega’s geven aan het heel fijn te vinden om in deze tijd van digitalisering ouderwets een kaartje te ontvangen, aldus Hartwig.

“Een kaartje voor je verjaardag blijft altijd leuk en zeker als je daarmee een goed doel steunt!” (medewerker Baas BV)

Met elk kaartje een donatie voor bedrijfsteam Roparun

11145177_610255539116746_3195901958665913945_oDe mogelijkheid om een goed doel te steunen, was voor Baas een van de redenen om te kiezen voor Cards to care. ’’Wij willen een gezond bedrijf zijn met een normaal financieel rendement’’, zegt directeur Schra. ’’Maar we vinden het belangrijk dat we ook anderen kunnen laten meedelen.’’
Steun via Cards to care aan de Roparun – via een automatische donatie per kaart – lag voor de hand. Voor de vierde keer deed een 25-koppig team van Baas dit jaar mee aan de estafetteloop van 520 kilometer van Parijs naar Rotterdam, om geld op te halen voor zorg aan kankerpatiënten. ’’Zo’n team groeit naar elkaar toe, dat heeft ook voordelen voor het dagelijkse werk.’’

“Wij vinden het heel leuk dat teams allerlei acties verzinnen zoals deze met Cards to care om zoveel mogelijk geld op te halen voor Roparun. Met de donaties ondersteunen wij allerlei projecten die het leven van mensen met kanker enigszins veraangenamen. We kunnen mensen niet beter maken, maar we kunnen er misschien wel voor zorgen dat ze zich wat beter voelen. Voorbeelden zijn hospices, inloophuizen en palliatieve afdelingen van ziekenhuizen” (Michael Beenhakker, directeur Stichting Roparun)

Succesvol nieuw product van Cards to care

Oprichter Marco van der Noordaa is trots op de lancering van dit nieuwe product van Cards to care. “We hebben het samen met Baas ontwikkeld en zien dat het perfect werkt. We deden al zaken met bijna 25 grote ziekenhuizen in Nederland. In dat geval gaan de kaartjes naar patiënten, met een donatie voor het goede doel van het ziekenhuis. Nu gaan onze kaartjes dus ook naar werknemers.” Cards to care gaat met dit nieuwe concept nu de zakelijke markt op. Om het extra aantrekkelijk te maken zijn er geen opstartkosten. Grote en kleine bedrijven zijn welkom. Cards to care houdt wel vast aan de combinatie met het steunen van een goed doel. “Dat is nou eenmaal onze bedrijfsfilosofie”, zegt Marco van der Noordaa hierover. “In combinatie met onze perfecte kwaliteit is het precies waarom klanten voor ons kiezen.”

Baas BV-18980

“Een kaartje wordt door mij als zeer attent ervaren en ook door het thuisfront” (medewerker Baas BV)